Høj sol
over Aarhus
Høj sol over Aarhus
- Torsdag 24. september 2026 kl. 20.00
- Viborg Teater
- Musical
Handling
Træd ind i en musikalsk tidsmaskine og mærk stemningen fra Aarhus’ gyldne årtier.
Forestillingen er en medrivende og kærlig hyldest til musikken fra Smilets By, fra dengang Aarhus for alvor satte sit præg på landets musikkultur og blev hele Danmarks musikhovedstad. Herfra strømmede hits fra navne som TV-2, Gnags, Lis Sørensen, Anne Linnet, Thomas Helmig, Lars H.U.G. og mange flere.
’Høj sol over Aarhus’ er både en koncert og en fortælling. En historie om storhed, succes, og om den dag det hele forsvandt fra hitlisterne igen. Det er fortællingen om en by med en særlig lyd og sjæl og om den generation, som satte dagsordenen med sang og sammenhold.
Musical af: Michael Bentholm
Medvirkende: Jonas Rasmussen, Morten Bytofte, Lucas Hoang, Anne Kraglund og Lene Nørrelykke/ Anne Sofie Steen
Musikere: Niels Rahbech (keyboard), Michael Vestbo (guitar), Lars Wagner (trommer) og Joakim Øster (bas)
Kapelmester: Niels Rahbech
Producent: MusicalDanmark
Iscenesættelse: Peter Friis
Varighed: To timer inkl. pause
GUL serie // Priskategori 1
Løssalg fra kr. 240-400,- /
Unge u. 25 år fra kr. 100-220,-